Wednesday, June 27, 2012

Green Car Congress : developing and operating EV (electric vehicle)

Toyota Tsusho considering strategic partnership for developing and operating EV (electric vehicle) charging infrastructure in China
29 December 2011

Japan-based Toyota Tsusho Corporation, a Toyota group company, is considering building a strategic partnership for the promotion and operation of electric vehicle charging infrastructure business in China. Partners would include China Potevio Company Limited, a major information communication systems company in China, and an automotive parts manufacturer, Chongqing Changpeng Industry (Group) Co., Ltd.

China Potevio builds and operates infrastructure for charging electric vehicles in China through its subsidiaries. In Shenzhen, the company constructed and started operating charging stations for electric buses and electric taxis at 57 locations in preparation for the Shenzhen Universiade held in August this year. The company plans to implement charging infrastructure businesses in multiple cities other than Shenzhen in the future. The company has become one of the major companies implementing charging infrastructure for electric vehicles in China.

Toyota Tsusho set up a Green Mobility Solution Group as a cross-divisional task force within the company in 2010, to focus efforts on next-generation, automobile-related businesses.

Toyota Tsusho notes that the new energy automotive field in China has been undergoing "remarkable" development, and is therefore considered to offer huge prospects for business.

Google translate:

Toyota Tsusho mempertimbangkan kemitraan strategis untuk mengembangkan dan mengoperasikan infrastruktur EV pengisian di China
29 Desember 2011

Jepang berbasis Toyota Tsusho Corporation, Toyota kelompok perusahaan, yang mempertimbangkan membangun kemitraan strategis untuk promosi dan pengoperasian bisnis infrastruktur pengisian kendaraan listrik di China. Mitra akan mencakup China Potevio Company Limited, sebuah komunikasi informasi utama sistem perusahaan di China, dan produsen komponen otomotif, Chongqing Industri Changpeng (Group) Co, Ltd

China Potevio membangun dan mengoperasikan infrastruktur untuk pengisian kendaraan listrik di China melalui anak perusahaan. Di Shenzhen, perusahaan dibangun dan mulai beroperasi stasiun pengisian listrik untuk bus dan taksi listrik di 57 lokasi dalam persiapan untuk Universiade Shenzhen diadakan pada bulan Agustus tahun ini. Perusahaan berencana untuk menerapkan pengisian bisnis infrastruktur di berbagai kota selain Shenzhen di masa depan. Perusahaan ini telah menjadi salah satu perusahaan utama pelaksanaan pengisian infrastruktur untuk kendaraan listrik di China.

Toyota Tsusho mendirikan Kelompok Mobilitas Solusi Green sebagai satuan tugas lintas-divisi dalam perusahaan pada tahun 2010, untuk memfokuskan upaya pada generasi mendatang, mobil yang berhubungan dengan bisnis.

Toyota Tsusho mencatat bahwa bidang energi baru otomotif di China telah mengalami "luar biasa" pembangunan, dan karena itu dianggap menawarkan prospek besar untuk bisnis.

Sumber:
http://www.greencarcongress.com/2011/12/

No comments:

Post a Comment

Related Posts